2011. március 22., kedd

Sóüveg..

Lakásom egyik díszei a sóüvegek, melyekhez nem kell túl sok dolog, nem kell sok kézügyesség sem, esetleg egy cseppnyi türelem. Nos lássuk akkor miből áll össze egy ilyen dekorációs elem.
Ami kell hozzá:
-konyhasó (én az elsőket durva szeművel csináltam, az utóbbiakat finomszemcséssel, lehet, hogy az én bambaságom volt, de az apró szemű sóval nehezebb dolgozni jobban összefolynak; 2 üveghez én ha jól emlékszem 1-1.5 kg sót használtam fel.)
- tempera (amilyen színűekre akarjuk az üveget, nyilván fehér nem kell)
- üveg (tetszés szerinti)
- papírból összeállított tölcsér (a hagyományos tölcsér nem megfelelő, mivel a hosszú "nyakán nem megy át a só")
Szóval ha minden hozzávalót beszereztünk, akkor neki is lehet állni az elkészítésnek. Először is el kell dönteni nyilván, hogy milyen színekből szeretnénk elkészíteni az üvegünket (én aszerint választottam, hogy melyik helyiségemhez milyen színű dekoráció kell). Ha a döntés megszületett előveszünk annyi tálkát, ahány színt keverni akarunk. Ha a tempera már olyan színű eredetileg is, amilyenre festeni akarjuk a sót, akkor belenyomjuk a tálkába, majd hozzáadjuk a sót. Türelem kell hozzá, először fura állagú lesz és azt gondolná az ember, hogy nem fog "összeállni". DE IGEN! Addig kell kevergetni, míg egyszínű lesz mind. Ha halványnak találjuk lehet még hozzá tenni temperát és ismét jól el kell keverni vele. Ha színt keverni akarunk, akkor kellő mennyiségűt kavarjunk ki a tálkákba előre és ha kész a megfelelő árnyalat azután adjuk csak a sót hozzá, ezen utólag nem nagyon lehet változtatni. Ha minden színű sónk készen van, akkor jöhet az ideiglenesen elkészített papírtölcsér, melybe előbb csak kevés sót teszünk amit lassan és óvatosan az üvegbe rázogatunk. Ha elég széles a réteg amit raktunk, akkor jöhet a következő szín, és így tovább, míg az üveg megtelik. Dugóval zárhatjuk az üveget.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése